Cmotions Academy

Adviesvaardigheden Gevorderd

Als senior professional wordt je geacht het verschil te maken. Niet alleen door inhoudelijk het verschil te kunnen maken, maar ook door het opbouwen van een vertrouwensband bij opdrachtgevers. Deze training geeft inzicht in de succesfactoren en biedt concrete handvatten om dit te kunnen bewerkstelligen. Praktisch, concreet en direct toepasbaar.

De training geeft verdieping op essentiële gespreks- en communicatietechnieken in de context van het advies- of intakegesprek. Daarnaast geeft de training inzicht in essentiële vaardigheden om relaties en vertrouwen met klanten op te bouwen en te versterken. Hoe kom je van reactief naar proactief adviseren?

Deze training kent een zeer praktisch karakter. Veel simulaties en met name reflecties op jouw performance. In deze training is veel ruimte om te differentiëren naar persoonlijke leervragen.

Leerdoelen

Na afloop van de training heb je:

  • Jouw (essentiële) vaardigheden in de verschillende fasen van het adviesproces versterkt.
  • Inzicht in de sterke en aandachtspunten o.b.v. jouw persoonlijke adviesprofiel.
  • Concrete handvatten om relaties met klanten op te bouwen en te versterken.
  • Inzicht verkregen in verschillende beïnvloedingsstrategieën en de daarbij horende vaardigheden.
  • Inzicht verkregen in onderhandelingsstrategieën en mogelijkheden om om te gaan met verschillende belangen.

Doelgroep

Deze training is bedoeld voor medior / senior dataprofessionals met een aantal jaren werkervaring en een ‘operationele verantwoordelijkheid’ voor het uitvoeren van opdrachten bij hun werkgever. We verwachten dat je basiskennis hebt van de essentiële vaardigheden voor het uitvoeren van intake- en adviesgesprekken.

Programma

Tijdens deze training komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Refresh van de basis adviesvaardigheden.
  • Gestructureerd de vraag in kaart kunnen brengen en de toegevoegde waarde van het advies duidelijk kunnen maken.
  • Klanttypologie; inzicht in eigen voorkeursprofiel.
  • Beslisstijlen en interventiemogelijkheden.
  • Onderhandelen en omgaan met andere belangen.
  • Omgaan met weerstanden en conflicten.
  • Stakeholdermanagement.
  • Het verschil maken: de ‘vertrouwde’ adviseur; proactief adviseren.
  • Samenwerking adviseur – accountmanager.

De training kent een hoog ‘doe’ gehalte. Oefenen, simuleren en toepassen beslaat 80% van de trainingstijd.

Telefonische intake

Voorafgaand aan de eerste dag heb je met de trainer een telefonische intake waarbij je jouw specifieke leerdoelen kunt bepalen.

Onderwerpen dag 1:
Workshop 1: refresh van het intakegesprek; gericht op gespreksopening en de analysefase; gestructureerd de vraag van de klant in kaart brengen.

Het verschil maken; ‘de vertrouwde adviseur’. Wat is daarvoor nodig? Van reactief naar proactief adviseren.

Workshop 2 (acteur): “simulatie carrousel” uitwerken in situaties (alles o.b.v. eigen input deelnemer) met centrale thema’s: klanttypologie – beslis- en interventiestijlen.

Telefonische coaching
Tussen de 2 trainingsdagen door heb je een telefonisch coaching waarin je voortgang van het in praktijk brengen van de theorie kan bespreken.

Onderwerpen dag 2
Workshop 1: refresh intakegesprekken m.n. gericht op toegevoegde waarde creëren – omgaan met verschillende belangen – onderhandelen- stakeholdermanagement.

Workshop 2 (acteur): “simulatie carrousel” uitwerken in situaties (alles o.b.v. eigen input deelnemer) met centrale thema’s: omgaan met weerstanden en conflicten (i.c.m. typologie).

Voorbereiding

  • In een telefonische intake met de trainer voorafgaand aan de training stem je e.e.a. af, bepaal je je focus en maak je afspraken.
  • Uitwerking van je leerdoel in prestatie-indicatoren en concrete situaties.
  • Voorafgaand aan de training verwerk je via de learning portal de content over de onderwerpen die op de trainingsdag aan de orde komen.
  • Daarnaast voer je in jouw praktijk voorafgaand aan de trainingsdag een aantal toepassingsopdrachten uit (learning on the job).
  • Voor deze training vraagt dat een voorbereidingstijd van ongeveer 2 uur.

Data en locatie

Datum

De training vindt plaats op basis van open inschrijving. Datum wordt in overleg bepaald.

Ben je voor de gehele afdeling geïnteresseerd in deze training, neem dan contact met ons op voor maatwerk.

Locatie

De trainingen zal in plaatsvinden op ons kantoor in Bunnik, tenzij dit anders gecommuniceerd wordt. Daarna schakelen we over naar een online training in een Teams-omgeving, waarbij we de training aanpassen aan het kanaal. Denk aan voldoende oefeningen en pauzes tussendoor zodat dit ook online goed te volgen is.

Ons kantoor is gelegen op Kosterijland 40 in Bunnik.

Kosten

De kosten voor deze training bedragen €1750 (excl BTW) per deelnemer. Hierbij is ook de toegang tot de online portal en de lunch op locatie inbegrepen.

Betaling

Bij aanmelden dient een kostenplaats ingevuld te worden, waarna wij een factuur sturen.

Contactpersoon

Lead Academy

Anne-Wil

+31 6 46 99 32 73
a.ijzelenberg@cmotions.nl

Plan een afspraak in met Anne-Wil en ontdek alles over onze trainingen, Academy en/of Talent Program.

+31 6 46 99 32 73
a.ijzelenberg@cmotions.nl

Een afspraak inplannen

Gerelateerde trainingen