Schaalbare waarde creëren met data. Het verbinden van ambitie en waarde op alle lagen van het 4D model – deel 6

20 mei 2020

Als je de hele serie hebt gevolgd, is het duidelijk wat onze visie is over waarde creatie uit data en analytics. Onze best practices gaan altijd over het stapsgewijs (door)ontwikkelen van mensen, processen en technologie aan de hand van schaalbare en succesvolle use cases* in de data waardeketen.

 

Wat betekent dit concreet?

De use cases die we met de business accelerator oppakken, hebben altijd als doel om direct het bewijs van de toegevoegde waarde uit data te leveren. Daarmee vergroten we de impact en het draagvlak in de organisatie om de meer ambitieuze onderwerpen op de agenda te krijgen die horen bij een datagedreven (marketing)organisatie. Die onderwerpen hebben betrekking op onderstaande aandachtsgebieden die altijd terug te herleiden zijn naar de 4D’s van ons omnichannel model.

 

Aandachtsgebieden - waarde creeren uit data - deel 6

 

Ambities op alle lagen van het 4D model

Voor alle vier lagen hebben wij een visie en ambitie opgesteld die je in artikel 3 kunt terugvinden. Dit zijn ambities die op langere termijn, specifiek gedefinieerd op basis van de situatie en ontwikkelrichting van de organisatie, gerealiseerd moeten worden. De essentie is dat we voortdurend de ambitie, business doelstellingen en de waarde voor de klant verbinden.

 

Welke ambitie heb jij?

Weet jij al welke ambitie jij met deze aanpak wilt vormgeven? Wij kunnen je helpen met het opstellen van een strategie en roadmap voor de ontwikkeling richting een duurzaam succesvolle datagedreven organisatie. Voor meer informatie hierover kijk je op cmotions.nl/strategie-organisatie.

 

Meer informatie over specifieke onderwerpen

Als je meer wilt weten over de specifieke onderwerpen binnen het ‘data’ domein, neem dan eens een kijkje op cmotions.nl/data-governance. Ben je nieuwsgierig naar onze oplossingen binnen het ‘decisions’ domein, lees dan meer op cmotions.nl/advanced-analytics en cmotions.nl/data-science-data-engineering. Deze publicatie is onderdeel van ons specialisme omnichannel marketing.

 

Sparren bij een virtueel kopje koffie

Voel je vrij om contact op te nemen voor een vrijblijvend en virtueel kopje koffie** om gewoon eens een keer te sparren over dit onderwerp. Wij ontwikkelen onszelf continue en zijn altijd benieuwd naar geluiden uit de markt.

 

Dit artikel is een deel van een reeks

Deel 1 – de inleiding >   Deel 2 – barrières voor succes >

Deel 3 – de oplossingen >    Deel 4 – het 4D model >

Deel 5 – de business accelerator >

* Use cases zijn alle mogelijke acties die tot verbetering leiden op basis van deze inventarisatie.
** Dit artikel is geschreven in de tijd van het Corona virus in Nederland.

Laatste nieuws

De leukste kennismaking met data

5 juli 2023

Wil jij jouw collega’s op ludieke wijze laten kennismaken met datagedreven werken? Geef ze op voor... lees meer

De vijf belangrijkste inzichten uit het datascan onderzoek

10 maart 2023

Scan voor datagedrevenheid – hoe volwassen zijn we en waar moeten we mee aan de slag?... lees meer

Rondetafelsessie – donderdagochtend 25 mei

16 januari 2023

Culture eats data strategy for breakfast​ Bedrijven die erkennen dat ze met de inzet van data... lees meer

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Mis nooit meer iets op het gebied van advanced analytics, data science en de toepassing daarvan binnen organisaties!