2 juni 2020
De coronacrisis zorgt bij goede doelen voor enorme uitdagingen. De jaarlijkse huis-aan-huis collecte is een belangrijke bron van inkomsten. Deze collecte kan in de anderhalvemetersamenleving geen of beperkte doorgang vinden. Dit geldt ook voor het Longfonds, waar deze maand een succesvolle online collecteweek is gerealiseerd. Als partner in data & analytics voor Longfonds hebben wij een steentje mogen bijdragen aan dit succes.
Dankzij een ‘persoonlijke collecte journey’ (gerealiseerd door Mobile Interaction Company) zijn collectanten in staat gesteld om gemakkelijk mobiel te collecteren. Door een persoonlijke link via bijvoorbeeld WhatsApp te versturen, konden zij hun netwerk uitnodigen om te doneren voor gezonde lucht en wetenschappelijk onderzoek naar chronische longziekten. Op hun unieke, persoonlijke portal zagen collectanten realtime hun eigen collecteopbrengst én de totale opbrengst binnen hun eigen woonplaats. Dit inzicht stimuleerde en motiveerde de online collectanten bij het uitvoeren van hun belangrijke taak. Met groot succes, de online collecteweek heeft ruim € 467.000 opgebracht!
Cmotions heeft bijgedragen door alle online donaties vanaf het betaalplatform realtime te verwerken tot een unieke ‘collectestatus’ per collectant. Die informatie kon Mobile Interaction Company opvragen via een API. Waardoor de meest actuele opbrengst aan een collectant kon worden getoond op zijn/haar unieke portalpagina. Je mag deze oplossing dus beschouwen als een zeer flexibele ‘stekkerdoos’ die in korte tijd een stabiele en snelle verbinding heeft weten te leggen tussen de collectantenportal en online donaties.
Een extra voordeel van deze ‘stekkerdoos’ is dat Cmotions hiermee in een dashboard de realtime collecteopbrengst kon visualiseren voor medewerkers van het Longfonds. Niet alleen in totaal, maar bijvoorbeeld ook per collectantsegment en per kanaal. Doordat we nog andere betaalmethoden als brondata aan het dashboard hebben toegevoegd, ontstond een integraal beeld van de collectecampagne. Je zult begrijpen dat dit dashboard het eerste was dat de marketeers van het Longfonds bekeken wanneer ze ’s ochtends opstonden.
Wij zijn erg blij dat we hebben mogen bijdragen aan de digitale transformatie die het Longfonds in deze korte periode heeft doorgemaakt. We zijn ervan overtuigd dat de online collecte een blijvend instrument is voor fondsenwervers in Nederland, ook na de coronacrisis. Het maakt ons daarom extra trots dat het Longfonds heeft besloten voor langere termijn een partnership aan te gaan met Cmotions op het vakgebied van data, BI en analytics. Datagedreven optimaliseren van online donaties zal hierin zeker aan bod komen!
Meer informatie over onze digitale collecte monitor, continu partnership of andere mogelijkheden voor samenwerking? Neem gerust contact op.
Wil je meer weten over dit onderwerp? Neem dan contact op met Stijn Kuijpers via onderstaande contactgegevens.
22 december 2021
Lees hieronder over onze big 5 voor structurele waarde creatie met data en analytics. 1.... lees meer
22 december 2021
Structureel CX inzichten omzetten in verbeteringen en hiermee waarde creëren voor jouw klanten Customer Experience (CX)... lees meer
6 oktober 2021
Op woensdag 17 november 2021 is het tijd voor een nieuwe editie van onze Meetup. Deze... lees meer