“Customer Experience klinkt fancy, maar wat betekent dit voor mij en wat kan ik hiermee?”
“Hoe voorkom ik dat ik aan de ene kant verkeerde en/of (te) forse investeringen doe in technologie en andere resources en aan de andere kant (te) weinig resultaat boek?”
“Ik wil morgen al de eerste resultaten zien van de inzet van data. Hoe doe ik dat?”
Wat is omnichannel marketing?
Succesvolle omnichannel marketing gaat over het realiseren van relevante interacties die (minimaal) voldoen aan de verwachtingen van de klant én (direct) waarde leveren voor het bedrijf. Deze momenten zijn gebaseerd op het leveren van gepersonaliseerde service, content, aanbevelingen en aanbiedingen, via alle kanalen en devices, gedurende de hele klantreis.
Wij zijn de gids bij data gerelateerde uitdagingen in omnichannel vraagstukken
Voor het personaliseren van interacties is (klant)data een essentiële en randvoorwaardelijke bouwsteen. Niet alleen om het effect van deze interacties te kunnen meten en hierop te anticiperen en optimaliseren, maar ook om de attributie van alle middelen uit te kunnen drukken.
Met onze expertise in omnichannel marketing kunnen wij onze opdrachtgevers helpen in alle data gerelateerde uitdagingen die bij omnichannel business vraagstukken horen en kunnen we oplossingen leveren die waarde creëren – voor zowel de korte termijn als richting de toekomst.
Aanpak & (deel)leveringen
Wij gebruiken ons 4D framework (data, decisions, design en delivery) als uitgangspunt voor alle klantvragen. Dit framework stelt ons in staat om alle klanten en vragen die binnen de verschillende maturiteitsniveau’s van omnichannel marketing van toepassing zijn, op te kunnen pakken.
Samen met onze opdrachtgever verkennen we de weg van use case (de quick win op korte termijn) naar schaalbare oplossingen. Waarbij het leveren van business value altijd het vertrekpunt is.
Hiervoor hebben we een standaard methode ontwikkeld. We brengen je in ons 7-stappenplan naar succes: we vertrekken vanuit jouw data driven strategie en bepalen aan de hand van een aantal kritische mijlpalen welke use case we schaalbaar implementeren en hoe de omnichannel blueprint er voor de (nabije) toekomst uit ziet. Ook staan we stil bij eventuele trajecten met betrekking tot make or buy en in-house versus outsourcing.
Meer lezen over omnichannel marketing
- Nu schaalbare waarde creëren uit data & analytics – deel 1
- Schaalbare waarde creëren met data is mogelijk. Waarom doen we dat nog te weinig? – deel 2
- Schaalbare waarde creëren met data is mogelijk. Zo lukt het wel! – deel 3
- Schaalbare waarde creëren met data is mogelijk – het 4D model – deel 4
- Schaalbare waarde creëren met data. Korte termijn successen en een blauwdruk voor de toekomst – deel 5
- Schaalbare waarde creëren met data. Het verbinden van ambitie en waarde op alle lagen van het 4D model – deel 6
- Wie wordt er blij van programmatic marketing?
- Marketing Automation