KNVB, Manutan, Bilderberg en Vacanceselect zijn genomineerd voor de DDMA Customer Data Award 2017. Deze award beloont dit jaar voor de twaalfde keer de succesvolle inzet van klantdata in de customer journey. De vakjury maakte de nominaties bekend na een juryoverleg waarin een recordaantal inzendingen werd besproken. De genomineerde cases sprongen er voor de jury uit vanwege het innovatieve en slimme gebruik van klantdata.
“We zien dat het gemiddelde niveau van de ingezonden cases jaarlijks stijgt: organisaties zijn echt steeds gerichter aan de slag met de inzet van data om hun klanten op persoonlijke wijze te benaderen. Wat de genomineerde cases dit jaar onderscheidt, is dat de inzet van data in de gehele organisatie goed geborgd is en op alle niveaus gedragen wordt.”
Kees Groenewoud, Juryvoorzitter DDMA Customer Data Award en Partner Cmotions
De Customer Data Award wordt jaarlijks uitgereikt door DDMA, de brancheorganisatie voor data en marketing. De award wordt uitgereikt aan de organisatie die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weet toe te passen. Alle ingezonden cases zijn getoetst aan de hand van criteria als analyse, segmentatie, datakwaliteit, datagebruik en data-integratie.De winnaar wordt op woensdagavond 22 november 2017 bekendgemaakt tijdens een speciale award-avond voorafgaand aan de DDMA Data Dag. De volgende dag zal de winnaar ook op het podium staan tijdens de DDMA Data Dag. In 2016 won uitgeverij Vakmedianet de prestigieuze prijs.
De winnaar en de andere genomineerden presenteren hun cases op het podium van Pakhuis de Zwijger in Amsterdam tijdens de DDMA Data Dag op donderdag 23 november 2017. Dit congres wordt georganiseerd in samenwerking met de DDMA Commissie Klantdata & Dialoog. Het thema van de DDMA Data Dag 2017 is ‘Enabling customer experiences’. Het is dé jaarlijkse update voor iedereen die zich actief met klantdata bezighoud op operationeel, tactisch en strategisch niveau. De DDMA Data Dag 2017 wordt mede mogelijk gemaakt door Human Inference, EDM, Yourzine, Oxyma, Adobe, Cmotions, Crystalloids, Invenna en Microsoft.
Indien u geïnteresseerd bent in het bijwonen van de DDMA Data dag op donderdag 23 november 2017, dan kunt u zich hieronder aanmelden. Wij hechten grote waarde aan een homogene groep en behouden om die reden het recht om aanmeldingen af te wijzen. Cmotions beschikt over een beperkt aantal kaarten die we graag ter beschikking stellen aan onze relaties.
4 mei 2023
Op 21 april 2023 hielden we een heroïsche hackathon waarbij 10 teams van KPN, Rabobank, DPG,... lees meer
16 januari 2023
Culture eats data strategy for breakfast Bedrijven die erkennen dat ze met de inzet van data... lees meer
7 september 2022
Heb je het al gehoord? Er is weer een crisis op komst: Nederland dreigt een nacho... lees meer