20 juli 2021
MIC en Cmotions slaan de handen ineen om fondsenwervende goede doelen en culturele organisaties te helpen met datagedreven digitale oplossingen. De mobiele journeys van MIC bieden oplossingen voor o.a. leadgeneratie, sponsoracties, evenementen en collectes. Cmotions helpt organisaties met het creëren van duurzame waarde uit data.
Met de inzet van mobiele journeys en data worden de betrokkenheid en de inkomsten aantoonbaar verhoogd. Door het toevoegen van het Cmotions platform worden mobiele journeys persoonlijker, relevanter en effectiever en kan realtime worden geacteerd op gedrag en de effecten hiervan.
Het Cmotions platform sluit naadloos aan bij de mobiele journeys die veel goede doelen nu al inzetten voor fondsenwerving en doelbesteding. Door het monitoren van gedragingen kunnen persoonlijke triggers in de mobiele journeys worden gestuurd die de ontvanger aanzetten om te handelen naar het gewenste gedrag. De verkregen insights worden via een realtime dashboard weergegeven waar anonieme en niet herleidbare data inzichtelijk op wordt gemaakt.
Het Cmotions platform heeft in combinatie met mobiele journeys haar toegevoegde waarde voor goede doelen al ruimschoots bewezen. In het afgelopen halfjaar hebben de cijfers van 6 verschillende campagnes aangetoond dat vrijwilligers na het ontvangen van triggers, significant hogere opbrengsten krijgen. Ook Longfonds heeft op deze manier haar digitale collecte van mei 2021 aanzienlijk zien stijgen.
Diena Halbertsma, Directeur Preventie, Marketing en Communicatie bij Longfonds: “In onze digitale collecte hebben we door datagedreven te communiceren met collectanten gezien dat de busopbrengst flink steeg. En inzet van mobiele journeys bij gevers leidde tot betrokken nieuwe relaties. Dit gaan we de komende jaren stap voor stap verder ontwikkelen. Zo draagt de collecte niet alleen bij aan inkomsten, maar ook aan meer kennis over longziekten. Mogelijk kunnen we in de toekomst op deze manier ook mensen verleiden tot (meer) gezond gedrag.”
Ronald Schouten, Sales Director MIC ziet uit naar de intensivering van de samenwerking met Cmotions: “Door de samenwerking met Cmotions kunnen we onze opdrachtgevers nog beter helpen bij het behalen van hun doelstellingen. Door het combineren van onze beider expertises ontstaat er een win-win situatie voor alle betrokken partijen.”
Stijn Kuijpers, Managing Consultant bij Cmotions zegt op zijn beurt over de samenwerking: “We zijn erg enthousiast dat we in MIC een partner hebben gevonden die inzichten uit data direct kan verwerken in gepersonaliseerde, mobiele journeys. Hiermee kunnen we goede doelen en culturele organisaties nóg beter helpen om structureel waarde te realiseren met data.”
MIC helpt goede doelen en culturele organisaties met digitale fondsenwerving. Wij adviseren organisaties bij het (verder) formuleren van de fondsenwervende strategie en helpen hen bij de implementatie en realisatie van doelgerichte campagnes.
MIC werkt hierbij samen met gerenommeerde organisaties uit de markt. Met de inzet van mobiele journeys vergroten wij het bereik, jagen wij fondsenwervende doelstellingen na en brengen doelen dichtbij.
Wij geloven dat data de toekomst maakt en helpen organisaties hun doelen te realiseren door duurzame waarde te creëren uit data. Wij combineren denken (data strategie) met doen (realisatie), waarbij wij mensen, processen en technologie op een praktische manier met elkaar verbinden. Wij helpen organisaties met de juiste mensen, vast of tijdelijk, en met ‘actionable’ oplossingen. Bijvoorbeeld voor een solide data fundament, visuele stuurinformatie, marketing automation of AI toepassingen.
Dit artikel verscheen eerder ook op mobileinteractioncompany.com
Wil je meer weten over dit onderwerp? Neem dan contact op met Stijn Kuijpers via onderstaande contactgegevens.
5 juli 2023
Wil jij jouw collega’s op ludieke wijze laten kennismaken met datagedreven werken? Geef ze op voor... lees meer
10 maart 2023
Scan voor datagedrevenheid – hoe volwassen zijn we en waar moeten we mee aan de slag?... lees meer
16 januari 2023
Culture eats data strategy for breakfast Bedrijven die erkennen dat ze met de inzet van data... lees meer