De VNPF en TivoliVredenburg geloven in een congres waarin podia, festivals, samenwerkingspartners, stakeholders en toeleveranciers bijeen worden gebracht. We willen tijdens een zinvolle bijeenkomst vooruitgang boeken omtrent actuele thema’s binnen ons vakgebied.
Grijp kansen. Ga in discussie en werk aan vervolgstappen voor de toekomst. Raak geïnspireerd. Word geactiveerd. Agendeer issues. Informeer je over trends en ontwikkelingen.
Het congres is voor iedereen die een positieve bijdrage levert of wil leveren aan de beste live (pop)muzieksector! Muziekprofessionals, medewerkers van podia en festivals, boekers, promotors, beleidsmakers, muzikantenmanagers, fondsen, bestuurders, toeleveranciers en studenten zijn van harte welkom op het Congres Podia & Festivals.
Om je aan te melden voor het Congres Podia & Festivals klik je hier. Wil je meer weten over het programma klik hier.
Onze collega Wouter van Gils presenteert samen met David Langerak van de Gemeente Utrecht een sessie over Data & publieksbereik cultuur in Utrecht. De presentatie duurt 1 uur en start om 16.15 uur in de ruimte Punt.
Data is hot. Veel culturele instellingen willen ‘iets’ met data, maar omdat data zo’n breed begrip is, weten zij vaak niet wat. Het gebrek aan financiële middelen en prioriteiten kan daarbij een rol spelen om ooit wel iets met data te gaan doen. Gemeente Utrecht en Utrechtse culturele instellingen zijn anderhalf jaar geleden een project gestart waarbij onderzocht is hoe data kan bijdragen aan een optimaal publieksbereik. Het aantrekken van nieuw en breder publiek door het delen en onderzoeken van bezoekersdata is hierbij speerpunt. Vragen die centraal staan zijn: welke bezoekers trekken wij en wie komen er niet naar ons aanbod? Hoe komen culturele instellingen tot een breder en gevarieerder publiek en hoe kunnen we leren van elkaar? Waar heeft dat toe geleid? Waar werd tegenaan gelopen? Hoe staat het er nu voor?
Dit levert de sessie op: Inzicht in hoe de culturele instellingen in Utrecht omgaan met data en hoe data kan bijdragen aan een optimaal publieksbereik.
4 mei 2023
Op 21 april 2023 hielden we een heroïsche hackathon waarbij 10 teams van KPN, Rabobank, DPG,... lees meer
16 januari 2023
Culture eats data strategy for breakfast Bedrijven die erkennen dat ze met de inzet van data... lees meer
7 september 2022
Heb je het al gehoord? Er is weer een crisis op komst: Nederland dreigt een nacho... lees meer