KNVB wint DDMA Customer Data Award 2017!

23 november 2017

Artikel geschreven door Priscilla Huisman, Marketing & Communicatie

De DDMA reikte op woensdag 22 november 2017 de Customer Data Award uit. Deze award wordt jaarlijks uitgereikt door de DDMA aan een organisatie die klantdata op operationeel, tactisch en strategisch niveau succesvol weet in te zetten. De genomineerden zijn door een vakjury beoordeeld op verschillende criteria, waaronder rendement, verankering in de organisatie en de impact van het datagebruik op klanten.

knvb logo

Dit jaar is de award naar de KNVB gegaan. De KNVB heeft laten zien vanuit een omvangrijk speelveld met een diversiteit aan data succesvolle stappen te zetten in marktbewerking en beleving. Op een gedegen en gestructureerde wijze is (klant) data ingezet voor de toepassing van segmentatie en personalisatie. Naast de KNVB waren de andere genomineerden Vacanceselect, Manutan en Bilderberg Hotels, die ook alle drie inspirerende cases hebben gepresenteerd.

 

“De winnende case van de KNVB  is een mooie follow-up van de winnaar van vorig jaar, Vakmedianet. Ook deze case laat zien dat data en de creatieve toepassing daarvan een enorme impact kan hebben op het ontwikkelen van je ondernemingsstrategie. Daarnaast is de consistente inrichting van de organisatie en het degelijke gebruik van middelen als gevolg van de gemaakte strategische keuzen reden om KNVB als winnaar te kiezen.” Kees Groenewoud, Partner Cmotions en juryvoorzitter van de Customer Data Award

 

Volgens Marion Massop van de KNVB zit het succes onder andere in het starten met een goed fundament aan klantdata in een centrale database. Van daaruit kon een mooie stap gemaakt worden naar de opbouw van individuele klantprofielen en een voetbal intelligence platform.

Het was een goed georganiseerde avond met inspirerende cases en een enthousiaste winnaar!

Bekijk hier de presentaties en foto’s van de avond.

Contact

Wil je meer weten over dit onderwerp? Neem dan contact op met Priscilla Huisman via onderstaande contactgegevens.

Priscilla Huisman, Marketing & Communicatie

+31 6 11 52 81 99

p.huisman@cmotions.nl

Laatste nieuws

DDMA Data Dag 2019: Data, Decisions & Engagement

5 december 2018

Ook dit jaar is Cmotions weer sponsor van de DDMA Data Dag. Hét congres waar inzichten... lees meer

Inspiratiesessie “Data gedreven sturing” op 1 november in Amersfoort

16 november 2018

Hoe word je een data gedreven organisatie? Met cases van UWV en Achmea. Op donderdag 1... lees meer

Cmotions rondetafelsessie “Datastrategie succesvol implementeren in de organisatie”

8 november 2018

Nu het vakgebied rondom data & analytics steeds meer wint aan volwassenheid verschuiven de vragen van... lees meer

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Mis nooit meer iets op het gebied van advanced analytics, data science en de toepassing daarvan binnen organisaties!