KNVB wint DDMA Customer Data Award 2017!

23 november 2017

Artikel geschreven door Marjolein Geesing en Priscilla Huisman

De DDMA reikte op woensdag 22 november 2017 de Customer Data Award uit. Deze award wordt jaarlijks uitgereikt door de DDMA aan een organisatie die klantdata op operationeel, tactisch en strategisch niveau succesvol weet in te zetten. De genomineerden zijn door een vakjury beoordeeld op verschillende criteria, waaronder rendement, verankering in de organisatie en de impact van het datagebruik op klanten.

knvb logo

Dit jaar is de award naar de KNVB gegaan. De KNVB heeft laten zien vanuit een omvangrijk speelveld met een diversiteit aan data succesvolle stappen te zetten in marktbewerking en beleving. Op een gedegen en gestructureerde wijze is (klant) data ingezet voor de toepassing van segmentatie en personalisatie. Naast de KNVB waren de andere genomineerden Vacanceselect, Manutan en Bilderberg Hotels, die ook alle drie inspirerende cases hebben gepresenteerd.

 

“De winnende case van de KNVB  is een mooie follow-up van de winnaar van vorig jaar, Vakmedianet. Ook deze case laat zien dat data en de creatieve toepassing daarvan een enorme impact kan hebben op het ontwikkelen van je ondernemingsstrategie. Daarnaast is de consistente inrichting van de organisatie en het degelijke gebruik van middelen als gevolg van de gemaakte strategische keuzen reden om KNVB als winnaar te kiezen.” Kees Groenewoud, Partner Cmotions en juryvoorzitter van de Customer Data Award

 

Volgens Marion Massop van de KNVB zit het succes onder andere in het starten met een goed fundament aan klantdata in een centrale database. Van daaruit kon een mooie stap gemaakt worden naar de opbouw van individuele klantprofielen en een voetbal intelligence platform.

Het was een goed georganiseerde avond met inspirerende cases en een enthousiaste winnaar!

Bekijk hier de presentaties en foto’s van de avond.

Contact

Wil je meer weten over dit onderwerp? Neem dan contact op met Marjolein Geesing of Priscilla Huisman via onderstaande contactgegevens.

Marjolein Geesing, Accountmanager

+31 6 52 48 39 97

m.geesing@cmotions.nl

Priscilla Huisman, Marketing & Communicatie

+31 6 11 52 81 99

p.huisman@cmotions.nl

Gerelateerd nieuws

Cmotions @ Talent Event 2017

29 november 2017

Afgelopen week (24 en 25 november) vond de eerste editie van het Talent Event plaats in... lees meer

DDMA Data Dag 2017 Hot Topic: De marketingtoepassing van A.I. en machine learning

27 november 2017

‘Enabling customer experiences’ is het thema van de DDMA Data Dag 2017 in Pakhuis De... lees meer

Mapathon Malawi @ Cmotions

21 november 2017

Voor onze opdrachtgevers en in ons dagelijks leven vinden we het normaal om gebruik te... lees meer