De DDMA reikte op woensdag 22 november 2017 de Customer Data Award uit. Deze award wordt jaarlijks uitgereikt door de DDMA aan een organisatie die klantdata op operationeel, tactisch en strategisch niveau succesvol weet in te zetten. De genomineerden zijn door een vakjury beoordeeld op verschillende criteria, waaronder rendement, verankering in de organisatie en de impact van het datagebruik op klanten.
Dit jaar is de award naar de KNVB gegaan. De KNVB heeft laten zien vanuit een omvangrijk speelveld met een diversiteit aan data succesvolle stappen te zetten in marktbewerking en beleving. Op een gedegen en gestructureerde wijze is (klant) data ingezet voor de toepassing van segmentatie en personalisatie. Naast de KNVB waren de andere genomineerden Vacanceselect, Manutan en Bilderberg Hotels, die ook alle drie inspirerende cases hebben gepresenteerd.
“De winnende case van de KNVB is een mooie follow-up van de winnaar van vorig jaar, Vakmedianet. Ook deze case laat zien dat data en de creatieve toepassing daarvan een enorme impact kan hebben op het ontwikkelen van je ondernemingsstrategie. Daarnaast is de consistente inrichting van de organisatie en het degelijke gebruik van middelen als gevolg van de gemaakte strategische keuzen reden om KNVB als winnaar te kiezen.” Kees Groenewoud, Partner Cmotions en juryvoorzitter van de Customer Data Award
Volgens Marion Massop van de KNVB zit het succes onder andere in het starten met een goed fundament aan klantdata in een centrale database. Van daaruit kon een mooie stap gemaakt worden naar de opbouw van individuele klantprofielen en een voetbal intelligence platform.
Het was een goed georganiseerde avond met inspirerende cases en een enthousiaste winnaar!
Bekijk hier de presentaties en foto’s van de avond.
4 mei 2023
Op 21 april 2023 hielden we een heroïsche hackathon waarbij 10 teams van KPN, Rabobank, DPG,... lees meer
16 januari 2023
Culture eats data strategy for breakfast Bedrijven die erkennen dat ze met de inzet van data... lees meer
7 september 2022
Heb je het al gehoord? Er is weer een crisis op komst: Nederland dreigt een nacho... lees meer