Studenten van de Rijksuniversiteit Groningen hebben deelgenomen aan een driedaagse cursus waarin ze met Python leren werken. De training is georganiseerd door Cmotions in samenwerking met de MARUG (Marketing Associatie Rijksuniversiteit Groningen).
Studenten van de (pre-)MSc Marketing Analytics and Data Science zijn verplicht om R te gebruiken voor opdrachten en hebben nog niet met Python gewerkt. Aangezien Python een steeds populairdere tool is bij de meeste bedrijven, is de cursus de perfecte brug tussen de academische leerstof en het Data Science werkveld.
De eerste module begint met een introductie in Python, Jupyter Notebook, en een begrip van alle datatypes. De tweede module richt zich op het populaire Python package Pandas en tijdens de laatste module raken de studenten meer vertrouwd met de machine learning package Scikit-learn. Ze bouwen hun eigen pre-processing pipelines, schatten en evalueren drie verschillende voorspellende algoritmes, en leren over automatische hyperparameter optimalisatie.
De cursus is bedoeld voor studenten die al een fundamenteel niveau van kennis hebben in statistiek en (voorspellende) modellering. In korte tijd leren deelnemers met Python te werken als een Data Analist en werken ze toe naar het bouwen van hun eigen voorspelmodel. De studenten ontvingen na afloop een officieel certificaat.
De studenten die hebben deelgenomen aan de Python training zijn erg enthousiast en beoordelen de cursus met een 8.6. Ook bevelen ze de cursus aan bij medestudenten. We hopen volgend jaar weer een nieuwe groep studenten te zien! Volg ons om de hoogte te blijven van de volgende Python training.