Samen met onze opdrachtgevers stellen we de ambities vast en komen we tot een heldere strategie en data gestuurde aanpak. Op deze manier geven we richting en grip. Beslissingen die genomen worden zijn gebaseerd op ervaring, ondersteund met analyses en modellen.
Hoe kan ik mijn organisatie ontwikkelen? In hoeverre kan ik met mijn huidige data nieuwe verdienmodellen ontwikkelen? Welke data governance structuur heb ik hiervoor nodig? Wat zijn haalbare scenario’s? Welke inspanningen en kosten zijn daarvoor nodig? Wat zijn mijn resultaat en performance indicatoren? Aan welke knoppen kan ik draaien en hoe hangen deze met elkaar samen? Hoe krijg ik deze geaccepteerd in de organisatie? Welke resultaten kan ik verwachten? En ten slotte: wat levert dat op?
Bekijk ons Target to data model
Bij een business strategie die gebaseerd is op het optimaal toepassen van data science behoort een juiste inzet van mensen, tooling, data processen en systemen.
Wat bepaalt de klanttevredenheid en in welke mate draagt dit bij aan het rendement? Hoe ziet een optimale customer journey er uit? Waar moet ik mijn acquisitie op richten en wat is een verantwoord budget hiervoor? Hoe zorg ik voor optimaal contact en optimale interactie met mijn doelgroep? Welke kanalen zijn het meest effectief? Hoe kan ik mijn risico’s beheersen en welke zijn dit? Welke tooling en competenties heb ik nodig. Kan ik dit beter zelf doen of uitbesteden?
Veel analyses geven inzicht in operationele vraagstukken. Hoe effectief is een campagne, welke klanten lijken ons te verlaten, hoe kan ik als verzekeraar mijn schadelast verlagen, hoe bepaal ik het juiste klantsegment om te acquireren. Heb ik hiervoor de juiste data en het juiste klantbeeld?
Wil je meer weten over dit onderwerp? Neem dan contact op met Kees Groenewoud via onderstaande contactgegevens.