Ook dit jaar is Cmotions weer sponsor van de DDMA Data Dag. Hét congres waar inzichten in klantdata en het vervolgens omzetten naar een klantstrategie centraal staat. Met inzichten uit data kan je klanten een optimale ervaring bieden. Dit draagt bij aan het behalen van de bedrijfsdoelstellingen en leidt tot een hogere waardering van je klanten. Het is essentieel dus! Hoe je deze inzichten krijgt en vervolgens omzet naar een klantstrategie, staat centraal op DDMA’s Data Dag. Deze dag vindt plaats op donderdag 24 januari 2019 in de Kromhouthal in Amsterdam. Een congres georganiseerd door mensen die, net als jij, dagelijks mooie dingen maken met klantdata. Aan de hand van de thema’s Data, Decisions en Engagement wordt in 18 sprekersslots verteld hoe organisaties hun inzicht in data succesvol inzetten. De DDMA Data Dag is voor managers en professionals die op zowel operationeel, tactisch als strategisch niveau het doel hebben om mooie dingen te doen met klantdata. Denk hierbij aan: CMO’s, CTO’s, CRM managers, Chief Data Officers, CX managers, marketeers, marketing intelligence managers, analisten en programmamanagers.
De crème de la crème van organisaties die klantdata op operationeel, tactisch en strategisch niveau succesvol inzetten, komen in aanmerking voor de Customer Data Award. Deze prestigieuze award wordt jaarlijks uitgereikt. Na een intensieve selectieprocedure door een vakjury, zijn de genomineerden van de Customer Data Award 2019: KPN, Zilveren Kruis en Dela. Vorig jaar ging de KNVB er met de prijs vandoor. Tijdens de Data Dag presenteren de genomineerden van de Customer Data Award wat zij hebben bereikt en hoe zij van data, iets moois maken.
“Dit jaar waren er weer veel inzendingen, ieder jaar groeit dat aantal en dat vinden wij een mooi teken van het toenemende belang van Data Driven Marketing”, aldus Kees Groenewoud (Cmotions), juryvoorzitter van de Customer Data Award. “Het is mooi te zien hoe marketeers en organisaties dit jaar nog meer lijken open te staan om te leren van de data en de inzichten die dat oplevert. Het lijkt erop dat de carrière van een marketeer steeds meer een empirische zoektocht wordt waarbij continu naar verbetering wordt gezocht op basis van ‘trial en error”, vervolgt Groenewoud.
DDMA heeft voor het derde jaar op rij de data driven marketing sector in kaart gebracht. De resultaten zijn eind november gepubliceerd. Hieruit blijkt dat het realiseren van een data driven organisatiecultuur (40%) de grootste uitdaging is van data driven marketing en het budget voor het kanaal chatbots zal het hardste stijgen. Deze uitkomsten komen terug op de Data Dag. Dé kans voor marketeers om hierover meer te leren!
Het programma van de DDMA Data Dag start om 08.30 uur (inloop & ontvangst 08.30 t/m 09.30 uur) en is afgelopen om 17.00 uur. Aansluitend viert de DDMA haar 15 jarige bestaan met een feestelijke borrel, inclusief eten. Bekijk het programma hieronder in het kort. Je vindt het volledige programma en informatie over de sprekers op de website van de DDMA Data Dag.
08.30 – 09.30 uur Inloop & ontvangst
09.30 – 09.40 uur Opening door Ronnie Overgoor
09.40 – 09.45 uur Welkom door Jan-Hendrik Fleury
09.45 – 13.45 uur Diverse presentaties
13.45 – 14.15 uur Uitreiking Customer Data Award 2019
14.15 – 16.45 uur Diverse presentaties
16.45 – 17.00 uur Afsluiting Data Dag door Ronnie Overgoor & Diana Janssen
17.00 – 18.00 uur Borrel
18.00 – 21.00 uur Start DDMA Borrel 15 jaar (aanmelding of extra ticket vereist)
Omdat wij sponsor zijn van de DDMA Data Dag mogen wij onze relaties een ticket met 20% korting aanbieden. Wij jij erbij zijn en gebruikmaken van de korting? Vul dan het formulier hieronder in of neem direct contact met ons op via onderstaande contactgegevens.
We hopen je te ontmoeten tijdens de DDMA Data Dag!
Aanmelden voor de korting is niet meer mogelijk, event is geweest.
4 mei 2023
Op 21 april 2023 hielden we een heroïsche hackathon waarbij 10 teams van KPN, Rabobank, DPG,... lees meer
16 januari 2023
Culture eats data strategy for breakfast Bedrijven die erkennen dat ze met de inzet van data... lees meer
3 november 2022
In de slag naar meer datagedreven werken, komen allerlei organisatie vraagstukken boven die om antwoord vragen.... lees meer