DDMA Data Dag 2019: Data, Decisions & Engagement

5 december 2018

Artikel geschreven door Priscilla Huisman, Marketing & Communicatie

Ook dit jaar is Cmotions weer sponsor van de DDMA Data Dag. Hét congres waar inzichten in klantdata en het vervolgens omzetten naar een klantstrategie centraal staat. Met inzichten uit data kan je klanten een optimale ervaring bieden. Dit draagt bij aan het behalen van de bedrijfsdoelstellingen en leidt tot een hogere waardering van je klanten. Het is essentieel dus! Hoe je deze inzichten krijgt en vervolgens omzet naar een klantstrategie, staat centraal op DDMA’s Data Dag. Deze dag vindt plaats op donderdag 24 januari 2019 in de Kromhouthal in Amsterdam. Een congres georganiseerd door mensen die, net als jij, dagelijks mooie dingen maken met klantdata. Aan de hand van de thema’s Data, Decisions en Engagement wordt in 18 sprekersslots verteld hoe organisaties hun inzicht in data succesvol inzetten. De DDMA Data Dag is voor managers en professionals die op zowel operationeel, tactisch als strategisch niveau het doel hebben om mooie dingen te doen met klantdata. Denk hierbij aan: CMO’s, CTO’s, CRM managers, Chief Data Officers, CX managers, marketeers, marketing intelligence managers, analisten en programmamanagers.

 

Customer Data Award

De crème de la crème van organisaties die klantdata op operationeel, tactisch en strategisch niveau succesvol inzetten, komen in aanmerking voor de Customer Data Award. Deze prestigieuze award wordt jaarlijks uitgereikt. Na een intensieve selectieprocedure door een vakjury, zijn de genomineerden van de Customer Data Award 2019: KPN, Zilveren Kruis en Dela. Vorig jaar ging de KNVB er met de prijs vandoor. Tijdens de Data Dag presenteren de genomineerden van de Customer Data Award wat zij hebben bereikt en hoe zij van data, iets moois maken.

Dit jaar waren er weer veel inzendingen, ieder jaar groeit dat aantal en dat vinden wij een mooi teken van het toenemende belang van Data Driven Marketing”, aldus Kees Groenewoud (Cmotions), juryvoorzitter van de Customer Data Award. “Het is mooi te zien hoe marketeers en organisaties dit jaar nog meer lijken open te staan om te leren van de data en de inzichten die dat oplevert. Het lijkt erop dat de carrière van een marketeer steeds meer een empirische zoektocht wordt waarbij continu naar verbetering wordt gezocht op basis van ‘trial en error”, vervolgt Groenewoud.

 

DDMO (Data Driven Marketing Onderzoek 2018)

DDMA heeft voor het derde jaar op rij de data driven marketing sector in kaart gebracht. De resultaten zijn eind november gepubliceerd. Hieruit blijkt dat het realiseren van een data driven organisatiecultuur (40%) de grootste uitdaging is van data driven marketing en het budget voor het kanaal chatbots zal het hardste stijgen. Deze uitkomsten komen terug op de Data Dag. Dé kans voor marketeers om hierover meer te leren!

 

Programma

Het programma van de DDMA Data Dag start om 08.30 uur (inloop & ontvangst 08.30 t/m 09.30 uur) en is afgelopen om 17.00 uur. Aansluitend viert de DDMA haar 15 jarige bestaan met een feestelijke borrel, inclusief eten. Bekijk het programma hieronder in het kort. Je vindt het volledige programma en informatie over de sprekers op de website van de DDMA Data Dag.

08.30 – 09.30 uur Inloop & ontvangst
09.30 – 09.40 uur Opening door Ronnie Overgoor
09.40 – 09.45 uur Welkom door Jan-Hendrik Fleury
09.45 – 13.45 uur Diverse presentaties
13.45 – 14.15 uur Uitreiking Customer Data Award 2019
14.15 – 16.45 uur Diverse presentaties
16.45 – 17.00 uur Afsluiting Data Dag door Ronnie Overgoor & Diana Janssen
17.00 – 18.00 uur Borrel
18.00 – 21.00 uur Start DDMA Borrel 15 jaar (aanmelding of extra ticket vereist)

 

Aanmelden voor 20% korting

Omdat wij sponsor zijn van de DDMA Data Dag mogen wij onze relaties een ticket met 20% korting aanbieden. Wij jij erbij zijn en gebruikmaken van de korting? Vul dan het formulier hieronder in of neem direct contact met ons op via onderstaande contactgegevens.

We hopen je te ontmoeten tijdens de DDMA Data Dag!


Contact

Wil je meer weten over dit onderwerp? Neem dan contact op met Priscilla Huisman via onderstaande contactgegevens.

Priscilla Huisman, Marketing & Communicatie

+31 6 11 52 81 99

p.huisman@cmotions.nl

Laatste nieuws

Van datastrategie naar organisatie-inrichting: organisatieontwikkeling in balans en de mens als succesfactor

27 november 2018

Data is niks … maar niks is ook iets Als je tot 1 van de 3... lees meer

Inspiratiesessie “Data gedreven sturing” op 1 november in Amersfoort

16 november 2018

Hoe word je een data gedreven organisatie? Met cases van UWV en Achmea. Op donderdag 1... lees meer

Cmotions rondetafelsessie “Datastrategie succesvol implementeren in de organisatie”

8 november 2018

Nu het vakgebied rondom data & analytics steeds meer wint aan volwassenheid verschuiven de vragen van... lees meer

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Mis nooit meer iets op het gebied van advanced analytics, data science en de toepassing daarvan binnen organisaties!