24 januari 2018
Veel organisaties zijn niet in staat om effectief gebruik te maken van de data die ze hebben. Data lijkt de gouden berg waarmee de belofte ingevuld moet worden om organisaties te vertellen wat ze moeten doen. Of om aan te tonen dat ze de goede dingen doen. Maar te vaak wordt data en analyse een doel op zich. Geen doel betekent uiteindelijk ook geen resultaat. Een duidelijk doel en toepassing van data, geeft richting, duidelijkheid, prioriteit en verantwoording over inzet van middelen.
Met het door Cmotions ontwikkelde Target To Data (TTD) model geven we richting en doel aan de inzet van data en analyse.
Het gelaagde model verbindt de inzet van data aan de bedrijfsdoelen, geeft concreetheid aan data strategie en zorgt dat je kunt sturen op de toegevoegde waarde van data. Door op het hoogste niveau integraal doelen, drivers en middelen in verbinding te brengen wordt daarbij de verzuiling, waar veel organisatie mee worstelen, doorbroken. “Smash the silo’s”. Suboptimale of elkaar tegenwerkende initiatieven op data gebied worden voorkomen en de toepassing van data in lijn gebracht met de visie en missie van de organisatie.
Veel van onze opdrachtgevers maken gebruik van het model als startpunt om meer datagedreven te werken en de organisatie daar op in te richten. Het model kent haar toepassing in de diverse branches waar we voor werken. Van telecom tot finance tot publieke dienstverlening.
Is jouw organisatie ook toe aan werken met het Target to Data model? Lees meer over het model en doe de zelftest!
Update: ons Target to Data model werd ook opgemerkt door Consultancy.nl. Bekijk deze hier.
Wil je meer weten over dit onderwerp? Neem dan contact op met Peter Reddering via onderstaande contactgegevens.
3 november 2022
In de slag naar meer datagedreven werken, komen allerlei organisatie vraagstukken boven die om antwoord vragen.... lees meer
2 november 2022
Data is niks … maar niks is ook iets Data is namelijk niks. Niks anders dan... lees meer
27 januari 2022
Net als vorig jaar hebben wij kritisch gekeken naar de belangrijkste trends op het gebied van... lees meer