Cmotions versterkt haar programma ‘Who cares?’ en wordt sociaal aandeelhouder van Matchpoint Amersfoort

12 juli 2018

Artikel geschreven door Hanneke Bosman, Medior Consultant

Hoe kunnen we vanuit ons ‘Who Cares?’ programma nog meer impact maken op de samenleving? Die vraag speelde al een tijd door mijn hoofd. Ons Who Cares programma is al een tijdje gestart en er hebben al meerdere activiteiten plaatsgevonden (o.a. kunstmatige intelligentie voor middelbare scholen, Mapathon en sportieve activiteiten. Daarnaast was ik opzoek naar een nog concretere invulling van ons programma. En die invulling hebben we gevonden door sociaal aandeelhouder te worden van Matchpoint Amersfoort!

 

Sociaal aandeelhouder van Matchpoint Zinvol zaken doen Amersfoort

Op een vrijdagmiddag was ik aan het rondsurfen op internet om inspiratie op te doen. Er is zoveel informatie over maatschappelijk verantwoord ondernemen te vinden! Toevallig kwam ik op de website van Matchpoint terecht en ik was gelijk enthousiast over de innovatieve manier waarop ze het bedrijfsleven stimuleren een bijdrage te leveren aan de samenleving.

Matchpoint is een organisatie die gericht is op het samenbrengen van het bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties in Amersfoort en omgeving. Zinvol zaken doen is belangrijk voor hen en daar sluiten wij ons graag bij aan. Na een aantal kennismakingen hebben wij besloten om sociaal aandeelhouder te worden van Matchpoint Amersfoort.

In een gesprek met onze directeur Kees Groenewoud vertelde ik dat ik vond dat wij vanuit Cmotions meer kunnen doen voor Amersfoort en omgeving. Wij zijn als kantoor immers gevestigd in Amersfoort en onze medewerkers komen uit het hele land. Daarom zijn onze maatschappelijke activiteiten vaak georganiseerd op verschillende plekken in het land. Maar wat dragen wij bij aan de omgeving van Amersfoort? Nog veel te weinig vond ik. Met de samenwerking met Matchpoint kunnen we daar mooie invulling aan gegeven!

 

Deelname aan de MatchBeurs

Naar aanleiding van onze samenwerking met Matchpoint Amersfoort zijn we voor het eerst deelnemer geweest op dé MatchBeurs.

De MatchBeurs is een unieke ontmoetingsplek van vraag en aanbod. Vragen vanuit maatschappelijke organisaties en aanbod vanuit het bedrijfsleven. Dit kan op vier gebieden: kennis & kunde, middelen, dubbel genieten en handen uit de mouwen. Het is een echte beursvloer waar bedrijven op een plek in de zaal staan in afwachting tot de gong is afgegaan, het lint wordt doorgeknipt en alle mensen van maatschappelijke organisaties met een matchbeurskrant in de hand de zaal in stormen. Om zo snel mogelijk in gesprek te gaan met bedrijven en hopelijk een ‘match’ te maken.
Ik was de gelukkige afgevaardigde van Cmotions om op de MatchBeurs een ‘match’ te maken met een maatschappelijke organisatie op het gebied van kennis & kunde. Een unieke ervaring en zeker voor herhaling vatbaar!

Bekijk de foto’s van de MatchBeurs 2018.

Naast onze deelname aan de MatchBeurs hebben we via Matchpoint ook een mooi netwerk van maatschappelijke organisaties waaraan we middelen kunnen schenken. Zo hebben we vorige week de Kingmaschool, een speciale school voor basisonderwijs, blij kunnen maken met whiteboards en schilderijlijsten!

We kijken uit naar alle nieuwe initiatieven die we samen met Matchpoint kunnen opzetten om zinvol zaken te doen!

Een impressie van de MatchBeurs:

Hou me op de hoogte!

Contact

Wil je meer weten over dit onderwerp? Neem dan contact op met Hanneke Bosman via onderstaande contactgegevens.

Hanneke Bosman, Medior Consultant

+31 6 31 94 18 72

h.bosman@cmotions.nl

Laatste nieuws

Hoe leer je een computer typen zonder toetsenbord? Kunstmatige intelligentie op het SSGN

3 juli 2018

Het is een ochtend in mei op het Stedelijk Scholengemeenschap Nijmegen. Er zijn 50 leerlingen, 7... lees meer

Cmotions voor UNICEF: rennen voor kinderen in Syrië

15 maart 2018

Afgelopen zondag 11 maart 2018 hebben 8 van onze collega’s deelgenomen aan de 44e editie van... lees meer

Maatschappelijk verantwoord ondernemen, “Who Cares?”

18 januari 2018

Een van mijn belangrijkste drijfveren om te starten met “Who Cares?” was het verlangen om meer... lees meer

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Mis nooit meer iets op het gebied van advanced analytics, data science en de toepassing daarvan binnen organisaties!