Banken gebruiken over het algemeen alle beschikbare kanalen voor het bereiken van hun klanten. De online kanalen zoals web, mobile en social media zijn hierin dominant. In sommige gevallen ontbreekt het echter aan een structurele online strategie. Cmotions heeft de SNS Bank geholpen met de ontwikkeling van zo’n online strategie waardoor zij hun klantcontacten verder konden optimaliseren.
We zijn begonnen met een analyse van de huidige situatie; de huidige kanalen die gebruikt worden binnen de huidige processen. Met behulp van deze analyse hebben we een schets van de gewenste eindsituatie gemaakt. Vervolgens hebben we de volgende stappen uitgevoerd:
Om bij medewerkers van SNS in beweging te brengen en hen te enthousiasmeren voor de nieuwe strategie, waren we tevens tijdelijk eindverantwoordelijk voor de uitrol van de online strategie en de online klantinteractie van de bank. Onze consultant gaf daarbij dagelijks sturing aan het team met de online marketeers, beheerders, designers, specialisten en analisten.
Wij hebben in korte tijd de volgende resultaten voor SNS behaald:
Wil je meer weten over dit onderwerp? Neem dan contact op met Peter Reddering via onderstaande contactgegevens.