Online klantcontactstrategie

SNS Bank

SNS Bank

Banken gebruiken over het algemeen alle beschikbare kanalen voor het bereiken van hun klanten. De online kanalen zoals web, mobile en social media zijn hierin dominant. In sommige gevallen ontbreekt het echter aan een structurele online strategie. Cmotions heeft de SNS Bank geholpen met de ontwikkeling van zo’n online strategie waardoor zij hun klantcontacten verder konden optimaliseren.

Wat hebben we gedaan?

We zijn begonnen met een analyse van de huidige situatie; de huidige kanalen die gebruikt worden binnen de huidige processen. Met behulp van deze analyse hebben we een schets van de gewenste eindsituatie gemaakt. Vervolgens hebben we de volgende stappen uitgevoerd:

Om bij medewerkers van SNS in beweging te brengen en hen te enthousiasmeren voor de nieuwe strategie, waren we tevens tijdelijk eindverantwoordelijk voor de uitrol van de online strategie en de online klantinteractie van de bank. Onze consultant gaf daarbij dagelijks sturing aan het team met de online marketeers, beheerders, designers, specialisten en analisten.

 

Resultaten

Wij hebben in korte tijd de volgende resultaten voor SNS behaald:

  1. Hernieuwde focus op de optimalisatie van klantcontact en verkoop via de online kanalen.
  2. Enthousiaste medewerkers vanuit focus en gedragen plannen.
  3. Duidelijke doelen op kanaalniveau.
  4. Verbeterde afstemmingsprocessen waarmee prioriteitstelling en sturing verbeterd zijn.

Contact

Wil je meer weten over dit onderwerp? Neem dan contact op met Peter Reddering via onderstaande contactgegevens.

Peter Reddering, Principal Consultant

+31 6 50 60 50 01

p.reddering@cmotions.nl

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Mis nooit meer iets op het gebied van advanced analytics, data science en de toepassing daarvan binnen organisaties!