DELA wilde klantvriendelijker en effectiever communiceren met haar klanten en daarbij de juiste boodschap via het juiste kanaal communiceren. DELA vroeg ons daarom te helpen met het ontwikkelen van een Multi Channel Next Best Action systeem zodat zij hun gehele communicatie met hun leden konden verbeteren en de impact daarvan konden verhogen.
Het uitgangspunt van DELA en dus bij deze opdracht was dat zij alleen relevante boodschappen willen communiceren hetgeen klantvriendelijker is (geen onnodige irrelevante boodschappen) en bovendien effectiever: door relevantie wordt de conversie hoger, hetgeen leidt tot een lagere Cost Per Acquisition (CPA). Het doel van het Multichannel Next Best Actioning systeem is, door middel van verschillende modellen in combinatie met businessrules en life-events, bepalen welke uiting voor welke persoon op welk moment via welk kanaal het beste is.
Om een goed Multichannel Next Best Actioning systeem te bouwen hebben we eerst de data op orde gebracht (Data Laag). Daarna hebben we een beslissingslaag (Decision) gebouwd, de DELA Intelligence Manager – DIM, welke vervolgens aangesloten is op de verschillende kanalen (Delivery). Dit geheel is in SQL (T-SQL) opgebouwd. Het voordeel van een dergelijk ecosysteem is om op een centrale plek beslissingen te kunnen nemen. Zo kunnen alle kanalen altijd vanuit één punt en gestandaardiseerd aangestuurd worden: vanuit de DIM.
De DIM is in 2019 in de top 3 geëindigd van de DDMA Data Driven Marketing Awards. Bekijk hier de case van Dela.
Door de structurele opzet van de DELA Intelligence manager (DIM) is DELA in staat zelf modellen en selecties toe te voegen aan deze DIM. Hiermee is DELA veel relevanter via het juiste kanaal op de juiste tijd voor haar leden. Dit resulteerde al onder andere in een verhoging van de open rate van e-mails met 46% en een verhoging van de CTO en de CTR, die beide met meer dan 100% stegen.
DELA is een coöperatieve onderneming die zich richt op de continuïteit van het leven. Het is de ambitie van DELA om de toekomst van hun klanten zo zorgeloos mogelijk te maken. Door middel van DELA’s brede financiële en praktische dienstverlening staat zij haar leden met raad en daad bij. Wat DELA biedt is zekerheid, zorg en continuïteit. DELA’s ambitie is gestoeld op betrokkenheid, integriteit en ondernemerschap. In deze waarden is de groei van DELA geworteld en ligt de verbondenheid met haar klanten, haar mensen en haar omgeving. Vanuit DELA’s oorsprong in uitvaartverzekeringen en uitvaartverzorging bouwen ze verder aan een steeds bredere dienstverlening en aan een energieke coöperatieve onderneming van en voor haar klanten
"Met de komst van de DELA Intelligence Manager kan DELA relevanter communiceren wat leidt tot minder irritatie en tot hogere conversies. Met de DIM kan de belofte van datagedreven werken voor DELA worden verzilverd."