Hoe ziet de retail eruit sinds COVID-19? De laatste tijd stapelen de trendrapporten zich op over het nieuwe normaal. Retail wordt veel genoemd als een van de belangrijkste sectoren die zich versneld moet aanpassen aan de veranderende wereld. Hoe kan jij deze aanpassingen doorvoeren in jouw organisatie?
Bij The Digital Neighborhood kennen wij de uitdagingen van retailers als geen ander. Wij helpen onze opdrachtgevers dagelijks met het toekomstbestendig maken van hun IT-landschap, innoveren samen hun portfolio, ondersteunen hun medewerkers met behulp van technologie en data en helpen bij hun klantbediening.
In dit artikel nemen we je mee in onze oplossing voor de wereld van vandaag en morgen. Met onze business accelerator ben je in staat te versnellen op de commerciële targets en pas je data & analytics toe in je klantinteracties. Zo is ook jouw organisatie klaar voor de veranderende wereld van morgen.
Retailers staan op dit moment voor een extra uitdaging om data & analytics versneld succesvol in te zetten in hun digitale marketinginspanningen. Ook vóór het coronatijdperk was dit al een van de belangrijkste onderwerpen in boardrooms. De afgelopen maanden hebben duidelijk gemaakt dat consumenten een versnelde verschuiving naar digitale kanalen hebben gemaakt en deze voorlopig zien als de ‘veiligste’ kanalen voor interacties.
Voor retail leidt dit bijvoorbeeld tot de volgende vragen:
Onze filosofie? Kies voor de concrete aanpak. Deze aanpak past bij uitstek bij retailers. Ervaar hands-on hoe deze verandering er voor jouw bedrijf uitziet en hoe jouw klanten hierop reageren. Pluk hier direct de vruchten van en leer van de feedback van je klant.
Geen advies vanaf de zijlijn, maar meedoen met de operatie. Vanuit jouw realiteit van vandaag en een blik op die van morgen. Dát is onze business accelerator. Met deze aanpak nemen wij jouw bedrijf en mensen mee in datagedreven marketing en welke resultaten dit oplevert.
Samen met jouw medewerkers leveren we binnen drie maanden succesvolle en schaalbare (geautomatiseerde) interacties op. Zo bereik je sneller resultaat en haal je met de business accelerator jouw marketingdoelstellingen. We realiseren direct impact en draagvlak binnen jouw organisatie en voeden jouw data(gedreven) strategie en scherpen we deze aan waar nodig.
Met een nieuwe agile en datagedreven manier van werken helpen we jouw medewerkers. We leveren een blueprint waarmee je keuzes kunt maken in je datafundament en je marketingtechnologie. Daarnaast geven we advies over de vervolgstappen na de business accelerator.
En jouw klanten? Zij ervaren dat hun verwachtingen veel meer worden waargemaakt. Zij ontvangen (veel meer dan hiervoor) relevante content die waardevol voor hen is. Ze worden herkend over de kanalen heen en zijn meer tevreden over de dienstverlening.
De business accelerator is een gezamenlijke inspanning, waarbij jouw medewerkers samenwerken met onze datagedreven experts. We vertrekken vanuit jouw commerciële doelstellingen, nemen jouw klant als uitgangspunt en testen direct op de bestaande kanalen.
Jouw klanten bepalen meteen welke content, aanbiedingen en aanbevelingen ze het meest relevant vinden om te communiceren via e-mail, de website of andere kanalen. Hierdoor wordt duidelijk welke interactie de meeste waarde voor hen, en voor jou, levert.
Na drie maanden hebben we hiermee een nieuwe customer journey gerealiseerd, die je structureel in kunt zetten.
Wil je meer weten wat dit concept voor jou kan betekenen? Neem dan contact met ons op met Simon Bolhuis, bekijk zijn contactgegevens onderaan deze pagina.
De business accelerator is ontwikkeld door Cmotions, onderdeel van The Digital Neighborhood.
Benieuwd naar onze volgende stap? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en/of volg ons via LinkedIn en blijft op de hoogte!
5 juli 2023
Wil jij jouw collega’s op ludieke wijze laten kennismaken met datagedreven werken? Geef ze op voor... lees meer
10 maart 2023
Scan voor datagedrevenheid – hoe volwassen zijn we en waar moeten we mee aan de slag?... lees meer
16 januari 2023
Culture eats data strategy for breakfast Bedrijven die erkennen dat ze met de inzet van data... lees meer