Forecasting Zorgvraag

Leggen van fundament

Leggen van fundament

Creatie van een goede analyse-database

Als start is het van belang te komen tot een goede afbakening van de zorgvraag en het vaststellen van de niveau’s waarop we deze willen bepalen. Vervolgens dienen we alle beschikbare data te ontsluiten en te inspecteren op kwaliteit en bruikbaarheid voor het doel. We voeren de nodige kwaliteitsverbeteringen door en vullen de data aan met relevante databronnen.

Zo komen we tot een goede analyse-database waarmee we voorspellende modellen kunnen bouwen.

Bouwen van het huis

Bouwen van het huis

Voorspellende modellen en scenario-analyse

Om voorspellende modellen te maken beschikken we over unieke state of the art software, die het verschil maakt ten opzichte van reguliere statistische pakketten als SPSS en SAS. Deze is ontwikkeld door specialisten die zich uitsluitend met voorspellen bezighouden en waar alle kennis op dit gebied is samengebracht. Te denken valt aan hoe om te gaan met missing data, outliers en de detectie van causaliteit. Maar ook kwaliteitscriteria van Zorg kunnen in de modellen worden betrokken.

De software biedt tevens rijke mogelijkheden voor scenario-benadering ofwel de uitvoering van what-if analyses.

Lekker wonen

Lekker wonen

Hoe wonen we in het huis?

De voorspellingen van de Zorgvraag moeten leiden tot een betere inkoop van kwalitatief goede Zorg. Dit genereert weer praktijkdata die de organisatie in staat stelt de modellen te optimaliseren.

Waar nodig helpen we de onderneming om zelf met de software en de implementatie van de modellen te werken. Dat kan zijn het verder verbeteren van de data-huishouding en –infrastructuur, met mensen met de juiste kennis en skills en met een passende werkwijze. We maken de organisatie wendbaar om snel in te kunnen spelen op veranderingen en incidenten.

Zorgverzekeraars overzicht

Publicaties

Waardegedreven zorg in de praktijk gebracht

9 april 2018

Het wekt niet veel verbazing dat het in 2006 door professor Michael Porter geïntroduceerde begrip Value... lees meer

Marketing in de zorg van morgen

24 maart 2017

Op 15 maart werd in de Jaarbeurs het congres ‘Marketing in de zorg van morgen’ georganiseerd. Aan bod... lees meer

Wat zijn de veranderingen in de gezondheidszorg door big data?

20 november 2015

Wat gaat er de komende tijd in de gezondheidszorg veranderen? Welke rol speelt technologie daarin? En... lees meer

Contact

Wil je meer weten over dit onderwerp? Neem dan contact op met Ronald Wiekenkamp of Marjolein Geesing via onderstaande contactgegevens.

Ronald Wiekenkamp, Voormalig Partner

+31 33 258 28 30

info@cmotions.nl

Marjolein Geesing, Accountmanager

+31 6 52 48 39 97

m.geesing@cmotions.nl

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Mis nooit meer iets op het gebied van advanced analytics, data science en de toepassing daarvan binnen organisaties!