Meer en betere zorg tegen minder kosten

De druk zit er flink op bij zorgverzekeraars. De veranderingen in zowel de curatieve als in de langdurige zorg gaan snel en de kwaliteitseisen nemen toe. Tegelijkertijd is er een grote politieke drang om de exponentieel toenemende zorgkosten te beteugelen. Ondertussen willen zorgverzekeraars ook uit concurrentie-oogpunt hun klanten optimaal bedienen via alle mogelijke kanalen. Ondanks het feit dat dit steeds beter lukt, blijft de sector kampen met een negatief imago.

Doelen

Premie-inkomsten

Verantwoorde kosten

Acquisitie

Tevreden klanten (NPS)

Betere reputatie

Om de klantbeleving en de reputatie van zorgverzekeraars te verbeteren wordt nauw gekeken naar de uitvoering van hun primaire taak: het inkopen van kwalitatief goede zorg tegen verantwoorde kosten. Om de kosten van hun taakuitvoering te beteugelen staat doelmatigheid van de interne processen en het tegengaan van fraude voorop. De balans tussen de premie-inkomsten en een verantwoord kostenniveau wordt vooral bepaald door een goede inkoop van de zorg, waarvan de complexiteit toeneemt.

Klant ontwikkelingen

  • We leven langer
  • We zijn beter geïnformeerd
  • Sociale ongelijkheid

Branche ontwikkeling

  • Innovatie in zorg
  • Nieuwe bedrijfsmodellen
  • Druk op zorgverzekeraars

Uitdagingen

Personalisatie & omnichannel

Privacyproof licence to operate

Forecasting complexe zorgvraag

Om te kunnen innoveren en beter in te kunnen spelen op de individuele klantbehoeften kunnen zorgverzekeraars veel inzicht en toegepaste kennis ontlenen aan klantdata waarover zij beschikken. Binnen de sector zijn er stringente regels voor het omgaan met klantdata, waarvan het de vraag is of deze het klantbelang dienen. De Algemene Verordening Gegevensbescherming biedt meer ruimte voor het gebruik van Big Data. Deze Big Data is ook goed in te zetten om de zorgvraag beter te kunnen voorspellen.

Proposities - hoe Cmotions helpt

Publicaties

Waardegedreven zorg in de praktijk gebracht

9 april 2018

Het wekt niet veel verbazing dat het in 2006 door professor Michael Porter geïntroduceerde begrip Value... lees meer

Marketing in de zorg van morgen

24 maart 2017

Op 15 maart werd in de Jaarbeurs het congres ‘Marketing in de zorg van morgen’ georganiseerd. Aan bod... lees meer

Wat zijn de veranderingen in de gezondheidszorg door big data?

20 november 2015

Wat gaat er de komende tijd in de gezondheidszorg veranderen? Welke rol speelt technologie daarin? En... lees meer

Contact

Wil je meer weten over deze branche? Neem dan contact op met een van onze specialisten op dit gebied:

Marjolein Geesing, Accountmanager

+31 6 52 48 39 97

m.geesing@cmotions.nl

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Mis nooit meer iets op het gebied van advanced analytics, data science en de toepassing daarvan binnen organisaties!