We voeren een segmentatie uit op uw klantenbase op basis van hun huidige en potentiële waarde voor de onderneming. Vervolgens doen we een onderzoek naar de drivers van deze waarde en naar de rol en beleving van de kanalen hierin. Dat doen we middels een touchpoint-analyse, ofwel een grondige analyse van de klantreizen. Op basis van deze inzichten bepalen we aan de hand van ons “target to data-model” een relatie met belangrijke klant- en business metrics.
De gecreëerde inzichten en een benchmark van het concurrentieveld vormen de basis voor de formulering van uw omnichannel-strategie.
We formuleren met u de gedeelde ambities van de organisatie qua klantbeleving en –engagement en maken de gewenste situatie concreet. Vervolgens voeren we een impact-analyse uit wat het voor de organisatie betekent om van de huidige naar de gewenste situatie te komen. Daarin betrekken we niet alleen de interne organisatie, maar ook de processen, systemen en uw klantdata.
Om de strategische doelen te vertalen naar het “doen” stellen we een pragmatische road map op.
Waar nodig helpen we de onderneming met het realiseren van de road map. Daarbij is ons doel dat de organisatie dit zelf kan uitvoeren, dus beschikt over mensen met de juiste competenties, goede systemen en data. Net zo belangrijk is het creëren van een klantgerichte cultuur en werkwijze.
Het resultaat is een hogere klantwaarde en –beleving, niet in de laatste plaats door gemotiveerde medewerkers.
23 maart 2018
Op verzoek van Achmea hebben we vorige week een Business Meetup georganiseerd op kantoor bij Cmotions.... lees meer
Wil je meer weten over dit onderwerp? Neem dan contact op met Peter Reddering via onderstaande contactgegevens.