Na een markt- en doelgroepanalyse voeren we onder relevante doelgroepen een marktonderzoek uit naar de huidige en gewenste positionering. Dit doen we bij voorkeur met “vrije” technieken, zoals natural grouping. De positioneringsdiagrammen die dit oplevert vormen een goede basis om te bepalen wat de meest gewenste positionering is in het totale concurrentieveld.
De gecreëerde inzichten vormen de basis voor de formulering van uw positionerings-strategie.
We bepalen met u de meest kansrijke product-markt-combinaties. Mede op basis van (what-if) analyses kleuren we de doelgroepen zo goed mogelijk in qua huidige en potentiële omvang, profilering, wensen en behoeften en bijpassende proposities. Tevens vullen we op segment niveau de meest kansrijke customer journeys in en maken inschattingen van de bijpassende metrics als opbrengsten, kosten, marge en klanttevredenheid.
Al deze inzichten vormen de input voor de business case en een plan van aanpak.
Met de ingrediënten van de vorige fase maken we business cases met een scenario planning. Dit leidt tot strategische keuzes qua marktbenadering. Vervolgens bepalen we met u hoe we dit gaan doen. Dit levert een pragmatische road map op. Zo nodig helpen we de organisatie met de juiste skills en werkwijzen voor een succesvolle uitrol.
Het resultaat is een onderscheidende marktpositie met meer revenu-stromen en een hogere klantwaarde en -beleving door betrokken en gemotiveerde medewerkers.
26 november 2020
Het ontdekken van het voorspellende potentieel van tekst met behulp van topic modeling, word embedding, transfer... lees meer
Wil je meer weten over dit onderwerp? Neem dan contact op met Peter Reddering via onderstaande contactgegevens.