We brengen alle content (print, visuals en video) in kaart en vormen dit om in data die geschikt is voor data-mining met technieken als tekst mining c.q. key word extraction. De inzichten die ontstaan vanuit deze big data mining koppelen we aan het feitelijke klantgedrag en -profiel om zo een goed inzicht te krijgen in voorkeuren voor content en tijdstippen waarop deze wordt geconsumeerd.
De gecreëerde inzichten en een benchmark van het concurrentieveld vormen de basis voor segmentatie.
Op basis van segmentatie-analyses bepalen we de meest kansrijke doelgroepen en de bijpassende content-profielen. Dit leidt tot het formuleren van segment- en content strategieën. Dit vormt de basis voor de inkoop c.q. ontwikkeling van nieuwe content.
Om de segmentatie-content-strategie te vertalen naar het “doen” stellen we een pragmatische contentplan op.
Naast het gebruik van content als onderdeel van concrete proposities ter werving en positionering, ontwikkelen we op individueel klantniveau next best offer modellen. Deze zijn de input voor gerichte 1-op-1 inbound en outbound marketingcampagnes. Van belang is de resultaten goed te meten en te volgen om de campagnes voortdurend te tunen.
Omdat je relevantie voor de klant door de content strategie toeneemt, leidt dit tot een hogere klantbeleving. Het resultaat is een hogere klantwaarde van bestaande klanten en het aantrekken van nieuwe groepen klanten.
26 november 2020
Het ontdekken van het voorspellende potentieel van tekst met behulp van topic modeling, word embedding, transfer... lees meer
Wil je meer weten over dit onderwerp? Neem dan contact op met Peter Reddering via onderstaande contactgegevens.