Contentoptimalisatie met Big Data science

Content mapping<br>en mining

Content mapping
en mining

Wie gebruikt wat en wanneer?

We brengen alle content (print, visuals en video) in kaart en vormen dit om in data die geschikt is voor data-mining met technieken als tekst mining c.q. key word extraction. De inzichten die ontstaan vanuit deze big data mining koppelen we aan het feitelijke klantgedrag en -profiel om zo een goed inzicht te krijgen in voorkeuren voor content en tijdstippen waarop deze wordt geconsumeerd.

De gecreëerde inzichten en een benchmark van het concurrentieveld vormen de basis voor segmentatie.

Segmentatie<br>o.b.v. content

Segmentatie
o.b.v. content

Op wie gaan we ons richten en waarmee?

Op basis van segmentatie-analyses bepalen we de meest kansrijke doelgroepen en de bijpassende content-profielen. Dit leidt tot het formuleren van segment- en content strategieën. Dit vormt de basis voor de inkoop c.q. ontwikkeling van nieuwe content.

Om de segmentatie-content-strategie te vertalen naar het “doen” stellen we een pragmatische contentplan op.

Next best offer<br>modellen

Next best offer
modellen

Hoe passen we dit toe?

Naast het gebruik van content als onderdeel van concrete proposities ter werving en positionering, ontwikkelen we op individueel klantniveau next best offer modellen. Deze zijn de input voor gerichte 1-op-1 inbound en outbound marketingcampagnes. Van belang is de resultaten goed te meten en te volgen om de campagnes voortdurend te tunen.

Omdat je relevantie voor de klant door de content strategie toeneemt, leidt dit tot een hogere klantbeleving. Het resultaat is een hogere klantwaarde van bestaande klanten en het aantrekken van nieuwe groepen klanten.

Telecom overzicht

Publicaties

Natural Language Processing gebruiken bij het bouwen van voorspelmodellen met R

26 november 2020

Het ontdekken van het voorspellende potentieel van tekst met behulp van topic modeling, word embedding, transfer... lees meer

Contact

Wil je meer weten over dit onderwerp? Neem dan contact op met Peter Reddering via onderstaande contactgegevens.

Peter Reddering, Principal Consultant

+31 6 50 60 50 01

p.reddering@cmotions.nl

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Mis nooit meer iets op het gebied van advanced analytics, data science en de toepassing daarvan binnen organisaties!