De telecommarkt is in transitie en moet zich voortdurend aanpassen aan het veranderende consumentengedrag en OTT-aanbieders. Connectiviteit is een eerste levensbehoefte geworden en het dataverkeer blijft exponentieel toenemen, ook door de opkomst van IOT. De mobiele providers bereiden zich voor op de komst van 5G. Consumenten proberen zij aan zich te binden met quad play en content-diensten. Om te overleven in deze verdringingsmarkt is het belangrijk een onderscheidende positionering te kiezen.
Omdat de marges flink onder druk staan is het van belang een gezond evenwicht te creëren in de waarde van een klant en de waarde die je als aanbieder hier tegenover stelt. Om de kosten van hun taakuitvoering te beteugelen staat efficiency van de operatie en klantprocessen voorop. Ook in de zakelijke markt zal meer en meer gestuurd worden op retentie van bestaande klanten en zullen nieuwe diensten zoals cloudtelefonie moeten zorgen voor een binding met de klant.
Om te kunnen innoveren en beter in te kunnen spelen op de individuele klantbehoeften kunnen Telecom-aanbieders veel inzicht en toegepaste kennis ontlenen aan hun klantdata. Binnen de sector zijn er strenge regels voor het omgaan met deze data, waarvan het de vraag is of deze regels het klantbelang dienen. De Algemene Verordening Gegevensbescherming biedt meer ruimte voor het gebruik van Big Data. Deze Big Data is ook goed in te zetten om te innoveren met nieuwe proposities en service.
Mapping ist en soll
Doelgroepen en proposities
Business case en roadmap
Lees meer
Inzicht in waarde-creatie
Stip op de horizon
Optimale klantbeleving
Lees meer
Content mapping en mining
Segmentatie o.b.v. content
Next Best Offer modellen
Lees meer
26 november 2020
Het ontdekken van het voorspellende potentieel van tekst met behulp van topic modeling, word embedding, transfer... lees meer
Wil je meer weten over deze branche? Neem dan contact op met een van onze specialisten op dit gebied: