Succesvol zijn op basis van data en inzicht

De retail branche is nog steeds volop in beweging. Online retailers blijven spectaculaire groei doormaken maar wel in een steeds competitiever en internationaler speelveld. De traditionele fysieke retail worstelt hoe ze zich staande moet houden en welke kanalen ze in moeten zetten in dit snel veranderende landschap. Voor beiden geldt de uitdaging om de klant optimaal te bedienen, te boeien en aan je te binden waarbij data, feitelijk het vertoonde en meetbare klantgedrag, een belangrijke sleutel is. Cmotions helpt retail succesvol te zijn op basis van data en inzicht. Met de juiste keuzes. Maar we zetten data ook aan het werk en zorgen dat het binnen de organisatie goed werkt. Onderstaande infographic geeft weer waar de doelen, ontwikkelingen en uitdagingen zitten binnen de retail en met welke proposities Cmotions helpt.

Doelen

Waarde

Rendement

Kosten

Imago

NPS

Acquisitie

Ontwikkeling

Behoud

Lange termijn rendement is cruciaal voor het bestaansrecht in de turbulente retailmarkt. Voor bestaande merken is het daarbij cruciaal om mee te gaan in de consumenten ontwikkelingen, de shift in kanalen en serviceconcepten en om de klant echt te kennen en te omarmen. Dit zorgt uiteindelijk voor de gewenste ontwikkeling in de klantenbase en een toekomst vast imago. Klantwaarde en merkwaarde vanuit de juiste relatie met klant of toekomstige klant.

Klant ontwikkelingen

  • Personalisatie
  • Shift naar digitaal en mobiel
  • Socialisering
  • Individualisering
  • De verwende klant

Branche ontwikkelingen

  • Concurrentie
  • Macro economische ontwikkelingen
  • Wet- en regelgeving
  • Demografische ontwikkelingen

Uitdagingen

Klantgerichtheid en behoud

Digitalisering en omnichannel inrichting

Effectiviteit van euro's

Voldoen aan wet- en regelgeving

Invulling geven aan de doelen levert belangrijke uitdagingen op. Alleen als de retailer in staat is om de klant echt te begrijpen en goed te bedienen creëer je een band die tot behoud leidt. Daarbij is het cruciaal om de juiste kanalen in naadloze en consequente samenwerking in te zetten. Met de explosie van marketingmiddelen en de druk vanuit wet en regelgeving ontstaan extra uitdagingen om de marketing en service euro’s op de juiste en toegestane wijze in te zetten. Lees meer over de verschillende proposities van Cmotions om te ervaren hoe we retailers zoals IKEA helpen om succesvol te zijn met data.

De oplossingen van Cmotions

Publicaties

Cmotions helpt IKEA klanten herkennen

23 april 2015

In een speciale bijlage bij het Financieel Dagblad van 21 maart 2015 heeft Cmotions een artikel... lees meer

Contact

Wil je meer weten over deze branche? Neem dan contact op met een van onze specialisten op dit gebied:

Peter Reddering, Principal Consultant

+31 6 50 60 50 01

p.reddering@cmotions.nl

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Mis nooit meer iets op het gebied van advanced analytics, data science en de toepassing daarvan binnen organisaties!