Relevante content en hoge klantwaarde voor uitgevers

Na een tijdperk waarin massabereik, vertrouwen in de autoriteit van journalisten en voltijdse abonnementsvormen sleutel waren tot succes, raken uitgevers hun unieke positie in het medialandschap verder kwijt. Adverteerders doe-het-zelven via Facebook of Google en consumenten vinden hun nieuws online en gratis, zonder daarbij al te veel waarde te hechten aan de normen en waarden van goede journalistiek.

Data is de ultieme brandstof voor het toekomstige businessmodel van uitgevers, waarin aandacht en hyperrelevantie centraal staan. Dankzij data science en machine learning is het mogelijk grote hoeveelheden data realtime te analyseren en toe te passen in relevante content voor individuele consumenten en kanalen, in kansrijke doelgroepen voor adverteerders of in gepersonaliseerde abonnements- en betaalvormen. Deze continue, omnichannel relevantie zorgt voor een individuele kwaliteitsbeleving en merkwaardering die cruciaal zijn om waardeperceptie te creëren en te handhaven, bij consumenten en zakelijke klanten.

Doelen

Omzet

Winst

Kosten

Belangstellende bezoekers

Waardevolle klanten

Loyale adverteerders

Met relevante content consumenten crossmediaal bereiken, boeien en binden, om zo de individuele (toekomstige) klantwaarde te verhogen en adverteerders te voorzien van kansrijke doelgroepen in de juiste context.

Klant ontwikkelingen

  • Verschuift naar digitaal en mobiel
  • Is kritich en minder loyaal
  • Verwacht persoonlijke behandeling

Branche ontwikkelingen

  • Explosie van (user generated) content
  • Groeiende perceptie dat content gratis is
  • Snel en goedkoop adverteren via Google of Facebook

Uitdagingen

Relevante, omnichannel content bieden aan de individuele consument

Van anonieme bezoeker naar betalende klant

Aantoonbaar waardevolle doelgroepen voor adverteerder

Digitalisering heeft gezorgd voor hevige concurrentiestrijd om de tijd en aandacht van de consument. Het is voor uitgevers een doorlopende uitdaging om bezoekers en abonnees te blijven boeien met relevante informatie die het waard is om terug te komen en/of voor te betalen.

De oplossingen van Cmotions

Uitgevers hebben dankzij hun continue stroom van nieuwe content, bezoekers en interacties een enorm potentieel dat “verstopt” zit in hun data. Cmotions kan helpen bij het inzetten van geavanceerde data mining technieken om dat potentieel realistisch en duurzaam te gaan benutten.

Publicaties

Natural Language Processing gebruiken bij het bouwen van voorspelmodellen met R

26 november 2020

Het ontdekken van het voorspellende potentieel van tekst met behulp van topic modeling, word embedding, transfer... lees meer

Datagedreven uitgeverij

9 september 2020

Uitgevers hebben dankzij hun continue stroom van nieuwe content, gebruikers en interacties een enorm potentieel dat... lees meer

Toon meer publicaties

Heb je vragen? Neem contact met ons op

    Ik meld mij aan voor de nieuwsbrief van Cmotions en geef hierbij toestemming voor deze inschrijving.

    Contact

    Wil je meer weten over deze branche? Neem dan contact op met een van onze specialisten op dit gebied:

    Stijn Kuijpers, Managing Consultant

    +31 6 11 31 50 99

    s.kuijpers@cmotions.nl

    Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

    Mis nooit meer iets op het gebied van advanced analytics, data science en de toepassing daarvan binnen organisaties!