Na een tijdperk waarin massabereik, vertrouwen in de autoriteit van journalisten en voltijdse abonnementsvormen sleutel waren tot succes, raken uitgevers hun unieke positie in het medialandschap verder kwijt. Adverteerders doe-het-zelven via Facebook of Google en consumenten vinden hun nieuws online en gratis, zonder daarbij al te veel waarde te hechten aan de normen en waarden van goede journalistiek.
Data is de ultieme brandstof voor het toekomstige businessmodel van uitgevers, waarin aandacht en hyperrelevantie centraal staan. Dankzij data science en machine learning is het mogelijk grote hoeveelheden data realtime te analyseren en toe te passen in relevante content voor individuele consumenten en kanalen, in kansrijke doelgroepen voor adverteerders of in gepersonaliseerde abonnements- en betaalvormen. Deze continue, omnichannel relevantie zorgt voor een individuele kwaliteitsbeleving en merkwaardering die cruciaal zijn om waardeperceptie te creëren en te handhaven, bij consumenten en zakelijke klanten.
Met relevante content consumenten crossmediaal bereiken, boeien en binden, om zo de individuele (toekomstige) klantwaarde te verhogen en adverteerders te voorzien van kansrijke doelgroepen in de juiste context.
Digitalisering heeft gezorgd voor hevige concurrentiestrijd om de tijd en aandacht van de consument. Het is voor uitgevers een doorlopende uitdaging om bezoekers en abonnees te blijven boeien met relevante informatie die het waard is om terug te komen en/of voor te betalen.
Text mining
Video analytics
Recommendation
Next best action
Lees meer
Profiling en segmentatie
Online tracking & realtime personalisatie
Klantwaarde
Lees meer
Customer lifetime value
Conversie optimalisatie
Differentiatie op product(bundel) en prijs
Omnichannel contactstrategie
Lees meer
Uitgevers hebben dankzij hun continue stroom van nieuwe content, bezoekers en interacties een enorm potentieel dat “verstopt” zit in hun data. Cmotions kan helpen bij het inzetten van geavanceerde data mining technieken om dat potentieel realistisch en duurzaam te gaan benutten.
26 november 2020
Het ontdekken van het voorspellende potentieel van tekst met behulp van topic modeling, word embedding, transfer... lees meer
9 september 2020
Uitgevers hebben dankzij hun continue stroom van nieuwe content, gebruikers en interacties een enorm potentieel dat... lees meer
Wil je meer weten over deze branche? Neem dan contact op met een van onze specialisten op dit gebied: