(Klant)contactcenters staan steeds meer voor de uitdaging tegen lagere (proces)kosten een dienstverlening op maat aan te bieden. Ons interactieve klantcontactdashboard stelt een klantcontactcenter in staat om tegen lagere kosten een meer persoonlijke dienstverlening aan te bieden.
Voorspellende algoritmes kunnen real time aanbevelingen doen over bijvoorbeeld het aantal calls die in een bepaalde periode verwacht kunnen worden of de onderwerpen van de gesprekken. Het dashboard is naar eigen wens in te richten en eenvoudig in gebruik.
Binnen een gemeente worden op hetzelfde moment veel verbeteringen doorgevoerd middels programma’s en projecten. Of het nu gaat over het aanpassen van parkeerbeleid, het ondersteunen van Wajongers naar de arbeidsmarkt of het verbeteren van het gevoel van veiligheid in de stad.
Hoe houd je zicht op het effect van al deze wijzigingen? Bieden zij daadwerkelijk toegevoegde waarde voor burgers en is deze even groot als van te voren verondersteld?
Door gericht evaluatie onderzoek, dashboarding en analyses op basis van eigen gegevens wordt inzichtelijk wat wel werkt en wat niet.
Een interactieve rapportage in de vorm van een dashboard is in staat grote hoeveelheden van data beknopt te presenteren en inzichten te geven in patronen en verbanden. Inzicht in profielkenmerken en weergaven op een kaart van Nederland verrast vaak door eenvoud in het herkennen van knelpunten of mogelijkheden via visualisatie. Data kan gebruikt worden ter ondersteuning van beleidsvaststelling en –uitvoering zonder dat er sprake is 1-op-1 interactie. Dit neemt dan gedeeltelijk de bezorgdheid over de omgang met ethische- en privacyvraagstukken weg.
Een praktijkvoorbeeld van een interactieve webrapportage die gemakkelijk in gebruik is, hebben wij opgezet voor culturele instellingen in Utrecht voor het project ‘Open Publiek’.
26 november 2020
Het ontdekken van het voorspellende potentieel van tekst met behulp van topic modeling, word embedding, transfer... lees meer
13 juni 2019
Veel organisaties beseffen het belang van data en de toegevoegde waarde ervan voor hun bedrijfsvoering. Datagestuurd... lees meer
Wil je meer weten over dit onderwerp? Neem dan contact op met Wouter van Gils via onderstaande contactgegevens.