Inzicht in planning en uitvoering

Dashboard optimalisatie

Dashboard optimalisatie

Hoe krijg ik snel inzicht in de optimalisatiemogelijkheden van mijn processen?

(Klant)contactcenters staan steeds meer voor de uitdaging tegen lagere (proces)kosten een dienstverlening op maat aan te bieden. Ons interactieve klantcontactdashboard stelt een klantcontactcenter in staat om tegen lagere kosten een meer persoonlijke dienstverlening aan te bieden.

Voorspellende algoritmes kunnen real time aanbevelingen doen over bijvoorbeeld het aantal calls die in een bepaalde periode verwacht kunnen worden of de onderwerpen van de gesprekken. Het dashboard is naar eigen wens in te richten en eenvoudig in gebruik.

Bekijk het dashboard voor klantcontact

Effectmetingen

Effectmetingen

Hoe weet ik of de uitvoering van programma’s en projecten hun doel bereiken? Hoe stel ik dit vast?

Binnen een gemeente worden op hetzelfde moment veel verbeteringen doorgevoerd middels programma’s en projecten. Of het nu gaat over het aanpassen van parkeerbeleid, het ondersteunen van Wajongers naar de arbeidsmarkt of het verbeteren van het gevoel van veiligheid in de stad.

Hoe houd je zicht op het effect van al deze wijzigingen? Bieden zij daadwerkelijk toegevoegde waarde voor burgers en is deze even groot als van te voren verondersteld?

Door gericht evaluatie onderzoek, dashboarding en analyses op basis van eigen gegevens wordt inzichtelijk wat wel werkt en wat niet.

Bekijk het dashboard cultureel publieksbereik

Visualisatie & rapportage

Visualisatie & rapportage

Hoe kan ik grotere hoeveelheden data overzichtelijk weergeven en eerste inzichten krijgen?

Een interactieve rapportage in de vorm van een dashboard is in staat grote hoeveelheden van data beknopt te presenteren en inzichten te geven in patronen en verbanden. Inzicht in profielkenmerken en weergaven op een kaart van Nederland verrast vaak door eenvoud in het herkennen van knelpunten of mogelijkheden via visualisatie. Data kan gebruikt worden ter ondersteuning van beleidsvaststelling en –uitvoering zonder dat er sprake is 1-op-1 interactie. Dit neemt dan gedeeltelijk de bezorgdheid over de omgang met ethische- en privacyvraagstukken weg.

Een praktijkvoorbeeld van een interactieve webrapportage die gemakkelijk in gebruik is, hebben wij opgezet voor culturele instellingen in Utrecht voor het project ‘Open Publiek’.

Gemeenten overzicht

Publicaties

Inspiratiesessie “Data gedreven sturing” op 1 november in Amersfoort

16 november 2018

Hoe word je een data gedreven organisatie? Met cases van UWV en Achmea. Op donderdag 1... lees meer

Data gestuurd werken, hoe dan?

13 september 2018

Wat kunnen publieke organisaties leren van de successen en learnings van data gestuurd werken binnen commerciële... lees meer

Toon meer publicaties

Contact

Wil je meer weten over dit onderwerp? Neem dan contact op met Wouter van Gils of Marjolein Geesing via onderstaande contactgegevens.

Wouter van Gils, Senior Consultant

+31 6 15 46 99 17

w.v.gils@cmotions.nl

Marjolein Geesing, Accountmanager

+31 6 52 48 39 97

m.geesing@cmotions.nl

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Mis nooit meer iets op het gebied van advanced analytics, data science en de toepassing daarvan binnen organisaties!