Duurzaamheid staat centraal, de consument verandert steeds meer in prosument en er ontstaat een nieuwe marktdynamiek. Dat vraagt van de Nederlandse energiesector om een nieuwe koersbepaling.
Een koers naar een klantgerichte en CO2 -arme toekomst, waar het creëren
van nieuwe producten en diensten centraal staat.
Data is de ultieme brandstof voor het toekomstige businessmodel van energieleveranciers, waarin duurzaamheid, innovatie en hyperrelevantie centraal staan. Dankzij data science en machine learning is het mogelijk grote hoeveelheden data realtime te analyseren en toe te passen in relevante klant- en bedieningsconcepten voor individuele consumenten of zakelijke klanten via verschillende kanalen.
De energiemarkt kenmerkt zich de afgelopen jaren door de toetreding van relatief veel nieuwe spelers en switchgedrag van klanten. Daarnaast worden duurzame energie en digitalisering steeds belangrijker en zorgt dit voor nieuwe kansen in een relatief homogene markt.
Profiling & segmentatie
Propositieontwikkeling
Nieuwe verdienmodellen
Lees meer
Profiling & segmentatie
Identificatie & triggers
Machine Learning
Customer Journey
Lees meer
Impact nieuwe regelgeving
Vaststellen privacykaders
Privacy by design
Lees meer
26 november 2020
Het ontdekken van het voorspellende potentieel van tekst met behulp van topic modeling, word embedding, transfer... lees meer