Met data het bancaire landschap overwinnen

Cmotions kent haar oorsprong in de financiële wereld en levert al lange tijd waarde in haar opdrachten binnen deze sector. Van strategisch en richtinggevend tot het bieden van inzichten voor tactiek en continue optimalisatie. Vanuit onze ervaring en branchekennis zijn we vertrouwd met de doelen, ontwikkelingen en uitdagingen waar banken voor staan. We helpen met onze oplossingen deze uitdagingen te overwinnen en doelgericht bij te dragen aan een data gedreven organisatie met innovatieve businessmodellen.

Doelen

Omzet

Winst

Kosten

NPS

Acquisitie

Behoud

Wij kunnen alleen waarde leveren als we bijdragen aan de doelen van onze opdrachtgevers. De druk op rendement in de bancaire sector is hoger dan ooit. Sturen op alleen financiële doelen is niet meer voldoende. Dat betekent dat er gezocht moet worden naar de optimale balans tussen risico- en kostenbeheersing enerzijds en tevreden en rendabele klanten anderzijds. Alleen als er gericht gestuurd wordt op gezonde aanwas, ontwikkeling en behoud van klanten op basis van klantinzicht, ben je in staat om een gezonde basis te behouden voor de lange termijn.

Klant ontwikkelingen

  • Personalisatie
  • Shift naar digitaal en mobiel
  • Socialisering
  • Individualisering
  • De verwende klant

Branche ontwikkelingen

  • Concurrentie van fintech bedrijven
  • Macro economische ontwikkelingen en monetair beleid
  • Vertrouwen in sector laag
  • Snel veranderende wet- en regelgeving

Uitdagingen

Klantgerichtheid en behoud

Digitalisering en omnichannel inrichting

Bestaansrecht huidige business modellen

Voldoen aan wet- en regelgeving

Zowel vanuit klant- als branche ontwikkelingen zijn er enorme bewegingen en ook de wetgever drukt een steeds grotere stempel op de agenda. De technologie en daarmee het veranderende klantgedrag heeft op de interne organisatie een impact die vaak moeilijk te overzien is.

Proposities - hoe Cmotions helpt