Met 5,5 jaar ervaring in marketing analyse heeft collega Ernst vaak marketing campagnes geëvalueerd. De meeste marketing campagnes worden geëvalueerd door het vergelijken van de conversieratio’s van 2 groepen.
Dit lijkt simpel, maar afhankelijk van de evaluatietechniek is het gemakkelijk om de verkeerde conclusies te trekken. In dit eerste deel geeft hij inzicht hoe willekeur een sterke invloed op de interpretatie van de resultaten kan hebben, zeker wanneer je werkt in een commerciële omgeving.
Lees verder op theanalyticslab.nl als je meer wilt weten over dit boeiende onderwerp.
Let op: dit artikel is alleen in het Engels beschikbaar.
Dit is artikel is gemaakt vanuit de initiatieven in The Analytics Lab. We zijn altijd bezig met ontwikkelingen op het gebied van data science. Daarom hebben we in 2016 The Analytics Lab opgericht. Daar zoeken we de grenzen op van de mogelijkheden van data science & AI. We delen graag onze ervaringen en kennis met jullie.
5 juli 2023
Wil jij jouw collega’s op ludieke wijze laten kennismaken met datagedreven werken? Geef ze op voor... lees meer
17 april 2023
In elk bedrijf is het een uitdaging om ervoor te zorgen dat we alleen de documenten... lees meer
16 januari 2023
Culture eats data strategy for breakfast Bedrijven die erkennen dat ze met de inzet van data... lees meer