Bayesiaanse inferentie in de praktijk

18 augustus 2020

Bayesiaanse inferentie in de praktijk: marketing campagne evaluatie (deel 1)

Met 5,5 jaar ervaring in marketing analyse heeft collega Ernst vaak marketing campagnes geëvalueerd. De meeste marketing campagnes worden geëvalueerd door het vergelijken van de conversieratio’s van 2 groepen.

Conversion ratio

Dit lijkt simpel, maar afhankelijk van de evaluatietechniek is het gemakkelijk om de verkeerde conclusies te trekken. In dit eerste deel geeft hij inzicht hoe willekeur een sterke invloed op de interpretatie van de resultaten kan hebben, zeker wanneer je werkt in een commerciële omgeving.

 

Verder lezen?

Lees verder op theanalyticslab.nl als je meer wilt weten over dit boeiende onderwerp.

Lees het artikel >

Let op: dit artikel is alleen in het Engels beschikbaar.

 

The Analytics Lab logo wit grijs

Dit is artikel is gemaakt vanuit de initiatieven in The Analytics Lab. We zijn altijd bezig met ontwikkelingen op het gebied van data science. Daarom hebben we in 2016 The Analytics Lab opgericht. Daar zoeken we de grenzen op van de mogelijkheden van data science & AI. We delen graag onze ervaringen en kennis met jullie.

Laatste nieuws

De leukste kennismaking met data

5 juli 2023

Wil jij jouw collega’s op ludieke wijze laten kennismaken met datagedreven werken? Geef ze op voor... lees meer

Vind jouw risicovolle bestanden volgens AVG met onze DriveScanner

17 april 2023

In elk bedrijf is het een uitdaging om ervoor te zorgen dat we alleen de documenten... lees meer

Rondetafelsessie – donderdagochtend 25 mei

16 januari 2023

Culture eats data strategy for breakfast​ Bedrijven die erkennen dat ze met de inzet van data... lees meer

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Mis nooit meer iets op het gebied van advanced analytics, data science en de toepassing daarvan binnen organisaties!